Som hyresgäst är du viktig för oss. Du är expert på hur det är att bo där du bor, och som hyresvärd värdesätter vi dina erfarenheter, idéer och synpunkter. Därför är det en självklarhet att du ska kunna påverka ditt boende och din närmiljö.
Det är det vi kallar boinflytande. Nedan kan du läsa mer om olika möjligheter till boinflytande hos oss.
bopeng
Har du tankar och idéer för att öka trivseln och tryggheten i ditt område? Då kan du söka pengar från oss för att genomföra lokala initiativ på just din gård eller i ditt hus. Det kan till exempel handla om att du och dina grannar vill starta en odlingsgrupp eller att uteplatsen på gården behöver nya bänkar.
Du hittar länkar till ansökan och redovisning i den gröna länkrutan. Där hittar du även länken till vår korta informationfilm om Bopengen.
Bomöten
Några gånger om året arrangerar Förvaltaren bomöten då vi bjuder in alla hyresgäster. Mötena är ytterligare ett sätt för oss att fånga upp dina synpunkter och gemensamt diskutera hur vi kan förbättra boendemiljön. Inbjudan till bomöte publiceras på Min sida och på informationstavlan i ditt trapphus.
Informationsmöten och boendedialoger
När vi har nyheter som påverkar boendemiljön informerar vi alltid hyresgästerna om vad som händer. Vid större förändringar och renoveringar bjuder vi alltid in hyresgästerna till olika typer av boendedialoger eller samråd för att få in viktiga synpunkter och önskemål från dig som bor i huset.
Trivselvandringar
Upplevelsen kring vad som är trivsamt och tryggt uppfattas på olika sätt. Ett bra sätt för oss att få veta mer om vilka förbättringar som behöver göras är trivselvandringar. Då går representanter från Förvaltaren tillsammans med boende och verksamma i området runt och tittar på vad vi kan förändra, exempelvis genom bättre skötsel, belysning eller annat som kan ge trivsammare mötesplatser i utemiljön.
Vandringarna kan variera beroende på stadsdel och olika typer av aktörer kan delta.
Årlig kundundersökning
Varje år delar vi ut en kundenkät för att ta reda på vad ni som bor hos oss tycker är bra och vad som behöver förbättras. Kundenkäten delas ut till ett brett urval av alla hyresgäster, så att vi får en blandad och bra bild av vad ni tycker.
I samband med hyresgästenkäten lottar vi ut en månads fri hyra till en av de hyresgäster som fyllt i enkäten.
|